Présentation société Voir les autres offres
   
 

Elmos - Change Manager

 

Elmos - Change Manager

Locatie: Brussel

Functie

  • De IT Change  Manager heeft een centrale rol in de aansturing bij het al dan niet doorvoeren van changes, volgens de op ITIL-gebaseerde standaard processen en procedures.
  • De IT Change Manager zorgt ervoor dat, bij changes, de impact op de IT-dienstverlening wordt geminimaliseerd, de correcte goedkeuringen van zowel business als IT opgemaakt zijn, alsook de nodige documentatie die aantoont dat het risico van de change correct is ingeschat.
  • De IT Change Manager heeft een goed inzicht in de prioriteiten en de urgentie van te door te voeren changes, en weet de benodigde resources te claimen.
  • Staat in voor het change beheer:
    • Procesmatig aanspreekpunt voor interne en externe partijen.
    • Bewaakt het proces op operationeel niveau.
    • Overlegt regelmatig met betrokken coördinatoren, het lijnmanagement van de betrokken afdelingen/teams alsmede de proceseigenaren van andere ITIL-processen.
    • Plant en bewaakt de kwaliteit en resultaten van het change management proces.
    • Is verantwoordelijk voor juiste registratie, consistentie en actualiteit van de procesadministratie in het service management systeem (actueel Topdesk).
    • Is verantwoordelijk voor rapportage over het proces.
    • Faciliteert, instrueert en coacht de mensen met een uitvoerende rol binnen het proces.
    • Adviseert gevraagd en ongevraagd terzake, en doet verbetervoorstellen (inclusief aanpak en middelenraming) m.b.t. trends en de oplossing van veranderingen.
  • Draagt zorg voor het proces management mbt change proces:
    • Verzorgt de inrichting van het change management proces door het opstellen van procedures en bewaakt de correcte toepassing van deze procedures.
    • Organiseert het Change Advisory Board (CAB) en zorgt dat deelnemers de nodige documenten kunnen raadplegen.
    • Adviseert de teamleader IT Service Management over verbetering van het proces.
    • Implementeert goedgekeurde verbeteringen aan het proces.
    • Levert managementinformatie aan management IT Operations.
    • Bewaakt de voortgang van actiepunten ter verbetering van het proces.
    • Stemt de koppelvlakken af met de andere (bedrijfs) processen.
    • Signaleert sterkten en zwakten in de huidige werkwijze van het Change Management proces.
    • Definieert globale eisen aan de uitvoeringsprocessen op basis van de Service Level Agreement met de klant. Dit gebeurt in samenspraak met Service Level Management in IT Operations.
    • Vertaalt de globale eisen naar meetbare doelen voor de Change Management proces.
    • Voert verbeteringen door tijdens het uitvoeren van de processen.
    • Stelt werkinstructies, checklisten en handleidingen op.
    • Bewaakt de integriteit en het juist gebruik van het Service Management tool in zake change management.
    • Borgt de doelstellingen van de SLA in het uit te voeren Change Management proces.
    • Fungeert als back-up voor andere leden binnen het IT Service Management.
  • Verantwoordelijkheidsbereik:
    • Minimaliseren van impact van changes op IT-dienstverlening.
    • Bijstaan van het IT Operations management i.v.m. de uitbouw van de IT dienstverlening.
    • Conceptuele bijdrage tot de te volgen strategieën en -methodologieën.
    • Correcte en tijdige rapportering naar het management.
    • Evolutief onderhoud van bestaande IT-dienstverlening en ontwikkeling van nieuwe diensten.
    • Implementatie van diverse veranderingen.
    • Begeleiding nieuwe medewerkers.

 

Kennis en complexiteit

  • Relevante werkervaring van 5 jaar.
  • Kennis van IT infrastructuur, IT standaarden.
  • Kennis van de algemene en de IT strategie van de organisatie.
  • Kennis van ITIL-uitgangspunten en -procedures.
  • Kennis van verzekeringstechnische producten.
  • Kennis van project governance.
  • Kennis van de structuur, de interne procedures en de werkprocessen van de organisatie.
  • Kennis van de courante software (MS Office).
  • Kennis van het Nederlands, het Frans en van het Engels (gesproken/geschreven).

 

Probleemoplossing

  • Is zelfstandig in het organiseren van de uitvoering van taken binnen Change Management.
  • Is in staat om bevoegdheden en verantwoordelijkheden in en rondom het team op een positieve manier vorm te geven.
  • Is in staat om constructief te onderhandelen over verdelingsvraagstukken als implementatietijd, te alloceren resources en budget.
  • De korte termijn-doelstellingen waarmaken zonder de lange termijn-doelstellingen uit het oog te verliezen.
  • Het realiseren van de vooropgestelde strategie binnen de beperkte budgettaire mogelijkheden.
  • Is gebonden aan de uitgestippelde strategie en de daaraan gekoppelde werkbudgetten.
  • Doet beroep op de leidinggevende als klankbord voor het stellen van prioriteiten om de continuïteit te bewaren en voor algemeen strategie-overleg.

 

Communicatie

  • Interne contacten:
    • Frequent overleg met andere proceseigenaren.
    • Frequent overleg met de interne klanten in een klantenoverleg.
    • Frequent contact met management van de organisatie betreffende de te volgen IT strategie en de uitwerking van de IT-dienstverlening.
  • Externe contacten: Contacten met partners en leveranciers in het kader van Change Management.
 
Offres d'emploi similaires
Offres similaires basées sur les critères : Change Manager Governance Specialist