N° Référence: 20170925
Présentation société Voir les autres offres
   
 

Harvey Nash - 2 PMO's van verschillend niveau

Réf.: 20170925

PM Officer (2 profiles needed)

 

We zijn op zoek naar 2 profielen:

  • PMO Senior(Medior mogelijk) : Logistiek
  • PMO Medior(Junior mogelijk) : Capacity Management
  • Junior: Vanaf 2 jaar ervaring in de functie. Hij zal verder opgeleid en begeleid worden in de omgeving van de klant.
  • Medior: Vanaf 5 jaar ervaring in de functie.  Moet in staat zijn om zelfstandig te werken enkele weken na de kennismaking met de omgeving van de klant, heeft minder begeleiding nodig
  • Senior: Vanaf 8 jaar ervaring in de functie. Kan snel zelfstandig in de omgeving van de klant werken.

 

Profielomschrijving

 

PMO Senior(Medior mogelijk) : Logistiek

  • Bij de Logistieke afdeling zoeken we een challenger die sterk is in analyse met ervaring in Project en/of Programma Management.
  • Zeer sterke communicatie skills.
  • Iemand die kan omgaan met constante verandering(change)

PMO Medior(Junior mogelijk): Capacity Management

  • Iemand die zeer sterk is in analyse
  • Graag met cijfers werkt.
  • In dialoog kan gaan met de business
  • Ondersteunende functie, maar wel met expertise in resource/capacity management in de richting van balancering van portfolio's.

 

Taakomschrijving

  • Ondersteuning bieden in 1 van de strategische programma's en de onderliggende projecten. Op basis van de nood van het programma/portfolio/project.
  • De programma/project/portfolio/resource manager neemt een aantal verantwoordelijkheden op zich.
  • Daarnaast sta je mee in voor het bewaken van de kwaliteit van de portfolio -project- en/of programma management deliverables.
  • portfolio/programma/project/resource capacity manager

 

Opdracht

  • het ondersteunen en challengen van de portfolio/programma/project/resource capacity manager in de opzet en de uitvoering van het programma en de onderliggende projecten.
  • het opvolgen en up-to-date houden van de portfolio/programma/project/resource capacity manager-planning.
  • Het aanmaken én opvolgen (analyseren) van de kosten (actuals en de toekomstige demand vs baseline)
  • het opvolgen van de onderliggende projecten (samen met de portfolio/programma/project/resource capacity manager).
  • het opvolgen van de afhankelijkheden en interfaces met andere portfolio/programma/project/resource capacity managers.
  • Specifiek indien je op domein resource/capacity management zou werken: het proces rond supply/demand opvragingen én de demand levelling (balancering) voor n-aantal profielen mee begeleiden, uitdagen en ondersteunen.
  • het opnemen van een aantal administratieve taken schrikt je niet af. Je zoekt hierbij zelf ondersteuning waar nodig.

 

Verwachte output

  • Continu up-to-date houden van portfolio/programma/project-planning + dependencies (review portfolio/programma/project-Plan + projectplanning(s) vanuit Cost / Resources / Planning / Deliverables en mijlpalen + reviews en bijsturen baselines vanuit bv. change requests).
  • Permanent zicht hebben op kosten-evoluties + analyses uitvoeren hierover rapporteren naar portfolio/programma/project-manager.
  • Demand-levelling binnen portfolio/programma/project's.
  • Scope(s) van de onderliggende projecten binnen programma mee bewaken en eventuele impact analyseren naar de rest van het programma (of inter-dependecies naar andere programma's) - opvolgen en chasen project status rapporteringen.
  • In kern- en andere portfolio/programma/project-meetings jouw meerwaarde tonen als 'controletoren' (in ondersteuning van de portfolio/programma/project manager) + de nodige notulen nemen (opvolgen todo's beslissingsregister - efficiënte agenda vd vergaderingen).
  • De nodige ondersteuningstructuren beheren en/of opzetten (SharePoint / communicatiegroepen / werkruimtes / meeting-overview / ...).
  • Matrix-werking: zowel ervaringen delen binnen portfolio/programma/project als binnen hiërarchisch team (dus met andere PMO-collega's).

 

Talenkennis & Andere vaardigheden

  • Talenkennis: Nederlands en Engels zijn vereist. Meetings worden in het Nederlands uitgevoerd.
  • Je hebt ervaring in Project en/of Program Management met PMI/PRINCE2 Practitioner)
  • Je hebt uitstekende kennis van Word, Excel & PowerPoint
  • Voor PMO Logistiek geef je ook opleiding aan minder ervaren collega's

 

Voor meer info kan je me je CV door de knop hieronder doorsturen.

Description société

Harvey Nash Belgium is since many years the loyal partner for clients and professionals. We guarantee professionalism in the entire search for the right match. We know the market and its players and are aware of the most recent developments. With more than 20 years of talent acquisition experience within Belgium, Harvey Nash are experts in IT & Engineering.

Lire la suite
Offres d'emploi similaires
Offres similaires basées sur les critères : Project Manager Project Coordinator Project Management Office (PMO)
Mon compte Pas encore inscrit?