Présentation société Voir les autres offres
   
 

Belfius Bank & Verzekeringen - Project Leader Integrations

Wat houdt de job in?

 

Om haar digitale toekomst te garanderen, wordt Belfius Insurance grondig getransformeerd. De IT-afdeling staat voor de uitdaging om de nieuwe digitale architectuur verder uit te bouwen en te integreren met innovatieve oplossingen aangereikt vanuit zeer diverse eco-systemen. De app-normale autoverzekering die recent gelanceerd werd, is maar één van de mooie resultaten die we boekten.

Om deze strategie verder vorm te geven en de diverse innovatieve initiatieven die hieruit voortvloeien te helpen realiseren, is Belfius Insurance ICT continu op zoek naar gemotiveerde medewerkers. We zoeken binnen de diverse ICT domeinen naar mensen die mee het verschil willen maken om Belfius Insurance zo blijvend op de kaart te plaatsen.

  • Als Projectleider Integrations, leid je in de IT afdeling alle integratie projecten van begin tot einde. Deze projecten kunnen zowel wettelijk verplichte initiatieven zijn alsook de implementatie van commerciële opportuniteiten of innovatieve ideeën. Binnen onze organisatie hebben we projecten lopende omtrent de implementatie van nieuwe “verzekeringspakketten” voor zowel “niet leven” als “leven” polissen.
  • Hiermee ervaring hebben, is zeker een troef. Daarnaast zijn we ook intensief bezig met het verruimen van ons digitaal aanbod net zoals we heel wat projecten hebben om onze data strategie te realiseren.
  • In deze functie zorg je ervoor dat je projecten zodanig aanstuurt dat ze in lijn zijn met de visie & architectuur. Je bent inhoudelijk mee met de principes en content zodat je de oplossingen en analyses voldoende kan challengen. 
  • Als Projectleider Integrations ben je verantwoordelijk voor een goede en gedegen uitvoering van een project:
    • je waakt over scope, budget, quality en delivery;
    • je challenged de oplossing, zodanig dat de meeste optimale en kost-efficiënte oplossing wordt gerealiseerd;
    • je stelt  een projectplan op in samenspraak met de andere projectleiders, werkt dit uit en volgt het op;
    • aan de hand van dat projectplan realiseer je het project binnen budget, waarbij intermediaire milestones worden gehaald en externe afhankelijkheden kort worden opgevolgd;
    • hierbij zorg je ervoor dat de taken kwalitatief worden uitgevoerd. Als projectleider verzeker je de oplevering van de deliverables beschreven in onze methodologie;
    • je stelt een projectteam samen. Je coördineert, motiveert en stuurt de projectmedewerkers van het Integrations teams aan;
    • je hebt steeds aandacht voor het geheel van een verhaal, en maakt duidelijke afspraken met het projectteam (het eigen IT team en de andere IT domeinen);
    • je zorgt dat de oplossing in lijn is met de vooropgestelde Functionele en Technische architectuur;
    • je beheerst eventuele risico's en bedenkt alternatieve oplossingen indien nodig;
    • je coördineert de testen bij de integratie- en acceptatietesten;
    • je evalueert de changes en challenged de impactanalyses;
    • je leidt, faciliteert vergaderingen met het projectteam, stuurgroep, afdelingsverantwoordelijken en derden; 

 

Profiel 

  • We zoeken collega's met een Masters Degree, zoals burgerlijk ingenieur, wetenschappen, industrieel ingenieur, handelsingenieur, computerwetenschappen, of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je komt terecht in onze IT afdeling, en hebt dus ook een ruime kennis van - en/of interesse in IT. Je hebt minstens 5 jaar hands-on ervaring in projectleiding voor technische IT projecten binnen een domein gerelateerd aan Integrations. Ervaring binnen de financiële sector is een pluspunt.
  • Ook:
    • kennis van Agile methodologie is een must, aangezien onze organisatie momenteel evolueert naar Agile/Scrum;
    • ervaring met Integratie pakketten (cfr. Tibco BusinessWorks of gelijkwaardig) is een must;
    • ervaring met Insurance-commerciële pakketten is een grote meerwaarde.
  • Je hebt een natuurlijke aanleg om structuur te brengen in complexe en uiteenlopende dossiers met verscheidene externe stakeholders.
  • Je bent in staat om zowel enkele grote projecten te dragen als een veelvoud van kleine parallelle projecten.
  • Dankzij een heel resultaatgerichte instelling zorg je ervoor dat je oplossingen een succes worden. Je hebt sterke people management skills: je slaagt erin om een team te motiveren. Je focust op oplossingen, staat open voor verandering en kan mensen hierin begeleiden.
  • Je denkt in termen van toegevoegde waarde voor de klant en communiceert (schriftelijk, mondeling, presentatie) vlot naar zowel een technisch als een niet-technisch publiek.
  • Je bent meertalig, een goede kennis van het Engels is essentieel, naast de actieve kennis van één van beide landstalen, en passieve kennis van de andere taal.
  • Je bent positief; een teamplayer, creatief, een uitdager, proactief en leergierig, flexibel en stressbestendig.

Plaats van tewerkstelling : Brussel.

 

 

Aanbod

  • een interessante baan met een gevarieerd takenpakket;
  • een flexibele werkomgeving;
  • een aantrekkelijk salarispakket;
  • aandacht voor een goede balans tussen privé en werk.

Description société

Belfius is de enige 100 % Belgische geïntegreerde bankverzekeraar. Belfius helpt 3,5 miljoen particulieren, zelfstandigen, vrije beroepers en kmo's. Belfius is de nummer 1 in de publieke en sociale sector en een vooraanstaand partner van grote ondernemingen. En Belfius speelt op de verzekeringsmarkt een essentiële rol langs diverse kanalen en met diverse merken.

Als warme bankverzekeraar wil Belfius ook de motor zijn van de samenleving en van tevreden klanten. De Belfius-medewerkers vormen de olie en de brandstof die die motor moeten doen draaien. Daarom zet Belfius volop in op geëngageerde medewerkers, medewerkers die graag een extra inspanning doen, zich betrokken voelen bij de organisatie en mee de kar willen trekken.

Lire la suite
Offres d'emploi similaires
Offres similaires basées sur les critères : Project Manager / Coordinator Team Leader Program Manager