Paradigm is de instelling van openbaar nut die verantwoordelijk is voor de digitalisering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Wij ondersteunen onze klanten - de Brusselse openbare instellingen - in hun digitale transitie. Werken voor Paradigm betekent een reële impact hebben op het dagelijkse leven van de Brusselaars.
IT-Manager
De gemeente en het OCMW staan centraal in het lokale leven en de dienstverlening aan de burgers. In het kader van de digitale transformatie willen we ons IT-team en onze digitale capaciteiten versterken om de bevolking efficiëntere, toegankelijkere en duurzamere diensten aan te bieden.
Om deze evolutie te ondersteunen, zijn we op zoek naar een ervaren IT Manager die het strategische en operationele beheer van de informatietechnologieën voor zowel de gemeente als het OCMW kan verzekeren.
Als IT Manager ga je dus aan de slag als medewerker van Paradigm bij onze partner, het Gemeentebestuur & OCMW van Evere.
Jouw bijdrage, jouw taken:
Als IT Manager zijn je belangrijkste verantwoordelijkheden de volgende:
1. Uitwerken en aansturen van de ICT-strategie
- Een duidelijke en coherente visie definiëren voor de ontwikkeling van de informatiesystemen van de gemeente en het OCMW.
- De IT-strategie afstemmen op de ambities op het vlak van modernisering, duurzaamheid en administratieve vereenvoudiging.
- Het algemeen bestuur en het college adviseren over de technologische prioriteiten en de noodzakelijke investeringen.
2. Beheer van infrastructuren en bedrijfsapplicaties
- Toezicht houden op de werking, de veiligheid en de continuïteit van de infrastructuur, netwerken, servers en werkplekken.
- De goede werking van de administratieve en sociale applicaties (burgerlijke stand, HR, financiën, sociale bijstand, enz.) garanderen.
- De ondersteuning van gebruikers bij de uitrol van nieuwe digitale tools coördineren.
3. Begeleiding en ontwikkeling van de ICT-teams
- Leiding geven aan, motiveren en ontwikkelen van de interne teams en externe dienstverleners.
- Een cultuur van samenwerking en voortdurende verbetering tussen de gemeente en het OCMW tot stand brengen.
- De organisatie van de dienst optimaliseren om aan de behoeften van de verschillende afdelingen te voldoen.
4. Governance, veiligheid en compliance
- Een informatiebeveiligingsbeleid implementeren dat voldoet aan de normen en voorschriften (AVG, NIS2, ISO 27001).
- Nauw samenwerken met de DPO en de beveiligingsverantwoordelijke (CISO) om risico's te beheren en de gegevens van burgers te beschermen.
5. Begrotingsbeheer en opvolging van de prestaties
- Het IT-budget opstellen en opvolgen, waarbij wordt toegezien op een doeltreffend gebruik van de middelen.
- Prestatie-indicatoren invoeren om de doeltreffendheid en toegevoegde waarde van ICT-diensten te meten.
Je ervaring en competenties
- Universitair diploma in informatica, informatiesysteembeheer of engineering of gelijkwaardige ervaring.
- Minimaal 5 jaar ervaring in IT-beheer, bij voorkeur in een overheidsinstelling (gemeente, OCMW of intercommunale).
- Uitstekende kennis van IT-infrastructuren, bedrijfsapplicaties en cyberbeveiliging.
- Goede kennis van de uitdagingen inzake digitalisering van de lokale overheidssector.
- Uitgesproken leiderschap, communicatieve vaardigheden en het vermogen om multidisciplinaire teams te verenigen.
- Analytisch denkvermogen, nauwgezetheid, organisatievermogen en een strategische visie gericht op dienstverlening aan de burger.
- Je bent Franstalig met een goede kennis van het Nederlands, of Nederlandstalig met een goede beheersing van het Frans.
Van al je talrijke kwaliteiten waarderen we vooral je welwillendheid, je klantgerichtheid en je leadership!
Ons aanbod:
Uiteraard een contract van onbepaalde duur met een zeer ruim salarispakket inclusief
- hospitalisatieverzekering uitgebreid met ambulante behandelingen voor jou en je gezin
- groepsverzekeringen (pensioenkapitaal, gewaarborgd inkomen en levensverzekering)
- opleidingspakket(ten)
- 100% terugbetaling van je kosten voor openbaar vervoer
- smartphone-abonnement
- netto maandelijkse vergoeding
- maaltijdcheques twv 8 euro
- 37 vakantiedagen per jaar (op fulltime basis)
- mogelijkheid tot telewerken...
En nog veel meer!
- makkelijk bereikbare kantoren
- een afwisselende en boeiende baan in een dynamische en gezellige omgeving
- een goed evenwicht tussen werk en privéleven...
Geïnteresseerd?
Stuur ons je meest recente CV via de "Solliciteer" knop!
De sollicitatieprocedure omvat een gesprek met je toekomstige manager en een gesprek met je HR-contactpersoon, eventueel gevolgd door een assessment.
Je toekomstige collega's kijken al uit naar je eerste dag!
Diversiteit en inclusie
Onze organisatie zet zich in voor diversiteit en inclusie en streeft naar gelijke toegang tot werk, loopbaanontwikkeling en retentie van personeel, ongeacht geslacht, leeftijd, nationaliteit, etnische afkomst, religie of overtuiging, culturele achtergrond, seksuele geaardheid of handicap.Onze organisatie staat open voor sollicitaties van alle geïnteresseerde kandidaten die bereid zijn om volledig deel te nemen aan het selectieproces en zet zich in voor het bevorderen van een inclusieve en toegankelijke werkomgeving. Wanneer u om redenen die verband houden met een handicap redelijke aanpassingen nodig hebt, laat ons dit dan weten tijdens het selectieproces.