Présentation société Voir les autres offres
   
 

Port of Antwerp - Teamleader Service Delivery

Jouw uitdaging

 

Veilige, stabiele en performante IT ondersteuning is essentieel in het digitale tijdperk. Gegeven dit belang staat het Service Delivery Team dagdagelijks in verbinding met zowel de eindgebruiker als met de collega's van het Digital & Innovation team en het management. De teamleader is de vertrouwde spilfiguur in het Service Delivery proces die eenvoud eerder beschouwt als de way-to-go maar ook moedig opportuniteiten durft te verkennen. Dit alles met één doel: de dienstverlening op een continu hoog peil houden.

 

 

In de rol als teamleader behoren volgende verantwoordelijkheden tot jouw takenpakket

  • Je stuurt een team aan van een 10-tal medewerkers. Het ServiceDesk team staat in voor onder andere de end-to-end ondersteuning van de digitale werkplekken, de opvolging en afhandeling van incidenten en de functionele ondersteuning van de core applicaties. Je team is verantwoordelijk voor de eerstelijnsondersteuning, volgt de tweedelijnsondersteuning op en neemt de 24/7 wachtdienst in een beurtrol op zich 
  • Vanuit je rol als coach stimuleer je een goede samenwerking in jouw team. Hierbij zorg je voor een goede communicatie en informatie doorstroming, met als doel vertrouwen te creëren met ruimte voor initiatief, experimenteren en persoonlijke ontwikkeling van jouw teamleden
  • Je ziet problem/change management als een opportuniteit voor verbetering en uit in die zin ook adviezen naar de ontwikkelteams en applicatie-owners
  • Je leidt op basis van onderbouwde gegevens. Het werken met een goed ingerichte en gebruiksvriendelijke ITSM tool vind je een belangrijke basis. Je weet hoe ITSM processen aan te pakken en te verbeteren. De rapportage van KPI's en andere parameters om de werking te verbeteren en het management op de hoogte te houden is je dan ook niet vreemd

    Je kan omgaan met onderverdeling van incidenten in classificaties en prioriteiten en de noodzakelijke escalaties die daarmee gepaard gaan

  • Je beoogt een goede samenwerking in het team, tussen de verschillende afdelingen en een goede dialoog met je partners
  • Je weegt af wat waardevol is om zelf te doen en wat eventueel uitbesteed kan worden en geeft hierover onderbouwde adviezen aan het management
  • Je weet iets van release management en beseft dat je een belangrijke rol speelt in de go-live beslissing van wijzigingen en projecten. Je bent de ServiceDesk liaison bij wijzigingen met grote impact en je bepaalt mee of de projecten klaar zijn om in een live omgeving ondersteund te worden
  • Je rapporteert maandelijks aan het ICT management de service delivery realisatiegraad en maakt aanbevelingen op basis van analyse van het service delivery dashboard
  • Je streeft er naar de werking steeds eenvoudiger en toegankelijker te maken

 

Jouw profiel

  • Je behaalde minimaal een bachelor diploma of je bent gelijkwaardig door relevante ervaring
  • Je hebt minstens 5 jaar relevante ervaring in een leidinggevende rol
  • Je bent zelfstandig, maar weet ook in een team mee te draaien. Naast teamleider ben je evenzeer een teamspeler die er staat voor zijn medewerkers. Je hebt een gezonde dosis mensenkennis en je kan je team in momenten van grote druk blijven motiveren
  • Je bezit uitgebreide IT technische kennis, je weet welke nieuwe IT technologieën er beschikbaar zijn
  • Je hebt ervaring met service delivery methodologieën zoals ITIL en weet dat om te zetten in de dagelijkse werking, maar je beseft ook dat methodologie geen doel op zich is en pragmatiek een belangrijke eigenschap is
  • Je hebt ervaring met application managed services en het opvolgen van service management met externe en interne partijen, je weet hoe we verdere stappen kunnen zetten in de opbouw van operation manuals, je weet om te gaan met interne en externe SLA's en je beseft dat service standaarden klantspecifiek zijn en kunnen verschillen naargelang de doelgroep
  • Je bent analytisch sterk en probleemoplossend gericht in combinatie met een hands-on mentaliteit
  • Je weet de nodige openheid aan de dag te leggen maar bovenal ben je een durver, bezieler, realisator en coach in één persoon!
  • Ervaring of kennis van regressietesting is een meerwaarde
  • Eerdere ervaring met tools zoals Jira en Maximo zijn geen must maar een pluspunt

 

Ons aanbod

 

Wij bieden een contract van onbepaalde duur en een competitief salaris dat wordt aangevuld met een motiverend pakket extralegale voordelen (maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie, woon-werkvergoeding, desgevallende een wachtvergoeding). Je kan kiezen voor een mobiele werkplek, die je dankzij de juiste ergonomische accessoires toelaat om overal comfortabel en efficiënt te werken. Ook een smartphone ontbreekt hier niet.

 

Bij Amaris, IT dochter van het havenbedrijf Antwerpen,  ervaar je een hoogtechnologische en innovatieve werkomgeving met interessante opleidingsmogelijkheden, flexibele werktijden en ruimte voor plaats- en tijdsonafhankelijk werken.

 

 

Interesse

 

Solliciteren kan online tot en met 30 juni via onderstaande knop.

 

Meer informatie over het selectieproces vind je onder ons stappenplan op onze website.

 

Het Havenbedrijf Antwerpen gelooft in de passie en het talent van haar medewerkers en streeft daarbij naar gelijke kansen. Met respect voor diversiteit en een goed evenwicht tussen mannen en vrouwen, verschillende leeftijden en culturele achtergrond.

Description société

In de Antwerpse haven gaan cargobehandeling, industrie en logistiek hand in hand. Antwerpen huisvest bovendien de grootste chemische cluster in Europa. De meest vooruitstrevende experten komen er samen voor de veilige opslag, behandeling en distributie van oliën, chemische producten en gassen. Het Havenbedrijf Antwerpen speelt een belangrijke ondersteunende rol in die activiteiten.
Verder beheert het Havenbedrijf de infrastructuur en gronden van de Antwerpse haven, leidt het schepen door veilige waters en zorgt het wereldwijd voor naamsbekendheid.

Lire la suite
Offres d'emploi similaires