N° Référence: req6022
Présentation société Voir les autres offres
   
 

Proximus - Solution Engineer

Réf.: req6022

We open up a world of digital opportunities so people live better and work smarter.

 

Binnen de divisie 'Cloud Service Center' van de nieuwe Nbu ligt een uitgelezen kans voor een gedreven IT engineer binnen het 'Windows Competence Center' team in het domein 'Hybrid Infrastructure Platforms'.

 

De divisie 'Cloud Service Center' heeft als missie het opzetten van nieuwe cloud-diensten en deze op een optimale manier naar de markt te brengen.

 

Het Windows Competent Center team binnen Nbu/HIP is verantwoordelijk voor de engineering en support van Windows applicaties servers en aanverwante componenten, waaronder MS SQL, IIS en JAMS.

 

Als SQL Server DBA & IIS Engineer beheer je, samen met je collega's, applicaties en bijbehorende SQL-databases voor verschillende applicaties binnen Proximus.

 

Je werkt samen met het L1-hotline team van Infosys en voert troubleshooting uit om problemen op te lossen zonder al te veel downtime of dataverlies.

 

Jouw taak zal er ook in bestaan te waken over databases en toegangen en deze in lijn te houden met de eisen van de eindgebruikers en de policies van Proximus.

  • Technologieën zijn:
    • Microsoft Windows Server 2012, 2016, 2019, 2019
    • Microsoft SQL Server 2012, 2014, 2016 & 2017
    • Microsoft IIS 7.5 en IIS 8
    • Service Center Operations Manager
  • Serverontwikkeling en -onderhoud - deze rol vereist een goed inzicht in het onderhoud van een server, met inbegrip van probleemoplossing, gegevensmigratie en backup- en hersteltaken.
  • Probleemoplossende vaardigheden - creatieve en technische probleemoplosser, in staat om problemen in real time te identificeren en op te lossen teneinde de toegang en de integriteit van de gegevens te behouden.
  • Communicatieve vaardigheden - rechtstreeks met de teams communiceren, hun noden verzamelen en rapporten met betrekking tot applicaties en databases opstellen.
  • Documentatie: Je bent in staat om documentatie te schrijven en bij te houden, en om training te geven aan de collega's van de eerstelijns- en tweedelijnsondersteuning.
  • Procesverbetering - het ontwikkelen van efficiëntere processen voor het beheer van en toegang tot gegevens, het automatiseren van terugkerende taken en het uitvoeren van routineonderhoud.
  • Incident management: het behandelen van tickets in HP Service Management tool. Je bent verantwoordelijk voor het correct functioneren van de applicaties, het opzetten van monitoring, het beheren van de alarmen en het definiëren van acties om deze op te lossen en te voorkomen.
  • Veranderingsmanagement: U volgt de taken op die zijn gedefinieerd in de context van Change en Release management voor applicaties en infrastructuur.
  • Job scheduling, IP-netwerken, Firewall, load-balancer, proxy, internet & SAN-oplossingen zijn voor jou geen vreemde termen.

 

Profiel

  • Bachelor- of masterdiploma, bij voorkeur in ICT, of gelijkwaardig door ervaring.
  • Energiek, enthousiast en gepassioneerd.
  • Oplossings- en resultaatgericht.
  • Je bent een teamspeler, maar ook in staat om op individuele basis te werken.
  • Je bent flexibel, (escalaties, bewakingsdienst, geplande werkzaamheden...) en stressbestendig.
  • Goede kennis van de tweede landstaal en vloeiend Engels

At Proximus you have the possibility to shape your own future and the digital future of our customers.

 

 

We offer you

  • Our digital workplace, which assure you a better work-life balance
  • A nice and varied salary package including insurance, a mobility plan of your choice, Telecom and other benefits.
  • The opportunity to build your own career and your development thanks to a continuous learning environment and the exhaustive offer of our Proximus Corporate University.

Description société

At Proximus, we strive to bring people closer together. That's the foundation of everything we do. But there's so much more we do so people can live better and work smarter!

With our innovative solutions and services, we're resolutely building the digital future of our customers, our society and our employees.

No matter whether you're a management trainee, a recent graduate or an experienced professional, or you're a commercial or technical talent: at Proximus, you get the freedom to have a real impact on the lives of our customers. Because they are our central focus, in everything we do. You will also be working on your own future, by continuously educating yourself and developing your skills. We give everybody the chance to grow in a rapidly evolving and extremely innovative environment that attaches great importance to diversity, collaboration and responsibility.

Our future is digital. Yours too?

Lire la suite
Offres d'emploi similaires